Maserati introduceert nieuwe Quattroporte

MASERATI INTRODUCEERT NIEUWE QUATTROPORTE

Maserati introduceert een geheel nieuwe Quattroporte. De vormgeving komt voort uit de designprincipes van Maserati: harmonie van vormen, dynamiek van lijnen en Italiaanse elegantie. Groter dan zijn voorganger heeft de nieuwe Quattroporte een design dat gracieus en rond is, en ontworpen om de sportieve natuur van de auto uit te stralen.

Sommige elementen die kenmerkend waren voor het vorige model zijn doelbewust behouden gebleven: de grille, de drie luchtsleuven aan de zijkant en de driehoekige C-stijl. Tegelijkertijd zijn nieuwe stijl en functionele features geïntroduceerd: een krachtige schouderlijn over de gehele breedte van de auto waardoor de nieuwe Quattroporte een 'look and feel' heeft die zowel krachtig als elegant is. Kenmerkend zijn ook de nieuwe kop- en achterlampen en de drie zijruiten zonder lijsten.

In het interieur mikt het design van de Quattroporte op essentie, simpele lijnen, doelmatigheid en een uitgebreide functionaliteit van het instrumentarium. Functionele elementen worden afgewisseld met zacht kwaliteitsmateriaal van prestigieuze houtsoorten en verfijnd leer.

De motoren van de volledig nieuwe Quattroporte zijn ontworpen en ontwikkeld door Maserati- en Ferrari-ingenieurs. Ze zullen geproduceerd worden in de Ferrari-fabriek in Maranello.

Maserati-engineers hebben veel zorg besteed aan het ontwerpen en de ontwikkeling van het chassis, aan gewichtsreductie en aan ergonomie om een auto te creëren waarvoor verschillenden aandrijflijnen en transmissieconfiguraties mogelijk zijn, voor de meest diverse rijcondities.

Category:
Merk: Maserati