Peugeot prijst tweede generatie 208

Peugeot geeft alle prijzen en uitvoeringen van de nieuwe 208 vrij. De nieuwe generatie is er in verschillende uitrustingsniveaus en biedt de keuze uit drie verschillende aandrijfvarianten: benzine, diesel of volledig elektrisch. De nieuwe Peugeot 208 is per direct te bestellen voor prijzen vanaf 17.580 euro en staat vanaf november 2019 in de Nederlandse showrooms.

De prijzen beginnen bij 17.580 euro voor de Peugeot 208 in de uitvoering Like met 1,2-liter PureTech 75 benzinemotor. Tot de standaarduitrusting behoren onder meer de Peugeot i-Cockpit, airconditioning, cruise control, bluetooth en verschillende rijassistentiesystemen waaronder Active Safety Brake en Active Lane Departure Warning.

Het tweede uitrustingsniveau is de 208 Active. Die is verkrijgbaar vanaf 18.830 euro. Bovenop de standaarduitrusting is de 208 Active voorzien van Peugeot Connect SOS, verkeersbordenherkenning, multimediasysteem met 7-inch touchscreen, een met leder bekleed multifunctioneel stuurwiel en LED-dagrijverlichting.

De luxere 208 Allure is verkrijgbaar vanaf 20.630 euro en uitgerust met de Peugeot i-Cockpit met 3D digitaal instrumentenpaneel, LED-achterlichten, parkeersensoren achter en een automatische licht- en regensensor. Ook climate control, Mirror screen (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink) en 16-inch lichtmetalen wielen behoren tot de uitrusting.

Voor de sportieve bestuurder is de 208 ook verkrijgbaar als GT-Line vanaf 24.230 euro. Die onderscheidt zich door extra getinte achterste ruiten, 17-inch lichtmetalen wielen, een specifieke GT-Line grille en hoogglans zwarte exterieurdetails. Tot de standaarduitrusting behoren ook koplampen met Peugeot Full-LED Technology, Advanced Active Safety Brake, een met leder bekleed sportstuurwiel, sportstoelen, parkeersensoren rondom en een achteruitrijcamera.

Voor zakelijke rijders is er de 208 Blue Lease Active en Blue Lease Allure. Die bieden een rijkere standaarduitrusting tegen een speciale (lease)prijs. De 208 Blue Lease Active is standaard voorzien van Peugeot Connect 3D Navigatie met 7-inch touchscreen en parkeerhulp achter. De 208 Blue Lease Active is er vanaf 18.710 euro. De 208 Blue Lease Allure is standaard voorzien van achteruitrijcamera, extra getinte achterste zijruiten, Peugeot Connect 3D Navigatie met 10-inch touchscreen, DAB+ digitale radio-ontvangst en draadloze telefoonlader. De 208 Blue Lease Allure kost minimaal 20.830 euro.

De nieuwe Peugeot 208 is beschikbaar met BlueHDI-dieselmotor en PureTech-benzinemotoren met vermogens uiteenlopend van 55 kW (75 pk) tot 96 kW (130 pk). Een aantal benzineversies is optioneel leverbaar met een achttraps automaat.

De nieuwe generatie Peugeot 208 markeert ook het debuut van de e-208. De volledig elektrisch aangedreven versie is uitgerust met een 100 kW sterke elektromotor en een 50 kWh accupakket. De actieradius bedraagt 340 kilometer volgens de WLTP-cyclus. De e-208 is verkrijgbaar als Allure, vergelijkbaar met de nog completere uitrusting van de Blue Lease Allure, en als sportieve GT.

De GT-uitvoering is voorbehouden aan de e-208. Die kenmerkt zich onder meer door een sportievere uitstraling (vergelijkbaar met GT-Line), verwarmbare voorstoelen, keyless entry, dodehoekdetectie, adaptieve cruise control en Lane Positioning Assist.

De e-208 Allure is verkrijgbaar vanaf 36.250 euro. De e-208 GT kost minimaal 39.050 euro. Via Peugeot Private Lease is de e-208 Allure verkrijgbaar vanaf 549 euro per maand. Alle genoemde prijzen zijn inclusief rijklaarmaakkosten.

Merk: Peugeot

Publicatiedatum: 2019-07-17