SEAT:CODE wordt SEAT's nieuwe software-lab

In lijn met de digitale transformatie van SEAT heeft het Spaanse merk tijdens het recente Mobile World Congress in Barcelona de realisatie van een software development centrum aangekondigd. Het nieuwe software-lab, dat SEAT:CODE (Centre of Digital Excellence) gaat heten, gaat binnen SEAT en de Volkswagen Groep op twee belangrijke gebieden actief worden. Enerzijds geeft het centrum een vervolg aan de digitale transformatie van SEAT en gaat het de efficiency vergroten door processen te digitaliseren. Anderzijds focust SEAT:CODE zich op het verder uitwerken van nieuwe concepten voor mobiliteit, connectiviteit en digitalisering waarin het merk SEAT een hoofdrol gaat spelen.

SEAT President Luca de Meo verklaarde dat "als we onszelf willen transformeren van een autofabrikant naar een mobiliteitsonderneming, en we mee willen in de zogenaamde Industry 4.0, moeten we van software een basiscompetentie maken. SEAT:CODE gaat ons daarin een boost geven. Het nieuwe centrum wordt gevestigd in Barcelona, waarmee we de rol van de stad als één van de wereldwijde hotspots op het gebied van digitalisering onderstrepen."

De nieuwe IT-structuur van de onderneming komt onder leiding van SEAT's nieuwe CIO Sebastian Grams; Carlos Buenosvinos wordt de CTO van het nieuwe centrum. Het team van het Metropolis:Lab in Barcelona wordt geïntegreerd in SEAT:CODE. Daar blijft het in samenwerking met het team van het software development centrum innovatieve oplossingen voor een betere mobiliteit ontwikkelen en synergieën binnen de onderneming benutten.

Category: Diversen
Merk: Seat