Peugeot hybrids nu te bestellen

De energietransitie van Peugeot neemt concrete vormen aan met de introductie van de 508 HYBRID, 3008 SUV HYBRID en 3008 SUV HYBRID4. Drie plug-in hybrides die krachtige prestaties met een laag verbruik combineren. Zo hebben de nieuwe 508 HYBRID en 3008 SUV HYBRID een systeemvermogen van 225 pk (165 kW) en de 3008 SUV HYBRID4 zelfs 300 pk (220 kW). De 508 HYBRID is per direct te bestellen vanaf 47.580 euro. De 3008 GT HYBRID kost minimaal 44.760 euro en de krachtigere 3008 GT HYBRID4 is er vanaf 54.210 euro.

De aandrijflijn van de 508 HYBRID en 3008 HYBRID bestaat uit een benzinemotor met 180 pk (132 kW) en een elektromotor met 110 pk (80 kW). De 3008 HYBRID4 is uitgerust met een PureTech-benzinemotor met 200 pk (147 kW) en twee elektromotoren van respectievelijk 110 pk (81 kW) en 112 pk (83 kW). De elektromotor zorgt voor een theoretische brandstofbesparing van 40 procent ten opzichte van een conventionele benzinemotor.

Dankzij een 11,8 kWh lithium-ion accupakket kan de 508 HYBRID in theorie 54 kilometer (WLTP) volledig elektrisch rijden. De 3008 HYBRID en 3008 HYBRID4 halen op een volle accu van dezelfde capaciteit 59 kilometer (WLTP). De drie modellen hebben een CO2-uitstoot van 29 gr/km (WLTP). Opladen gebeurt in minder dan 1 uur en 45 minuten met een wallbox (optionele lader van 6,6 kW, 32A) of via een regulier stopcontact (230V, 8A) binnen 7 uur. Gedurende 8 jaar of 160.000 kilometer garandeert Peugeot een minimale laadcapaciteit van 70 procent.

Via het Connect 3D-navigatiesysteem of de MyPeugeot-applicatie is in één oogopslag alle informatie over de rijstijl en plug-in hybride aandrijflijn te zien.

Om de introductie van de plug-in hybrideversies kracht bij te zetten, presenteert Peugeot aantrekkelijke Première-uitvoeringen. De 508 SW HYBRID e-EAT8 Première is gebaseerd op het uitrustingsniveau GT en onder meer uitgerust met een handsfree elektrisch bedienbare bagageklep, een panoramisch glazen schuifdak, de exclusieve stoelbekleding Gris Greval en een 7,4 kW onboard charger. Verder zijn de metallic carrosseriekleuren Noir Perla Nera, Rouge Ultimate of Blanc Nacré bij de prijs inbegrepen. De 508 SW HYBRID 225 e-EAT8 Première is er vanaf € 56.680. Het klantvoordeel bedraagt daarmee € 3.000.

De Peugeot 3008 HYBRID4 Première is eveneens gebaseerd op het uitrustingsniveau GT en onder meer uitgerust met Gris Greval stoelbekleding (bestaande uit een combinatie van lichtgrijs alcantara en zwart leder), metaallak en een handsfree elektrisch bedienbare achterklep. Een DAB+ digitale radio, inductielader voor smartphones, 230V-aansluiting en 7,4 kW onboard charger zijn eveneens bij de prijs inbegrepen. De 3008 HYBRID4 Première is er vanaf € 54.210. Voor de extra uitrusting wordt geen meerprijs doorberekend. Het klantvoordeel bedraagt € 2.550.

De krachtigere 3008 HYBRID4 e-EAT8 Première Pack met 300 pk (220 kW) beschikt bovenop de uitrusting van de Première nog van elektrisch verstelbare, met Nappa-leder beklede stoelen met massagefunctie, een FOCAL HiFi-systeem en een panoramisch glazen schuifdak. De meerprijs van deze uitrusting bedraagt € 1.050. De 3008 HYBRID4 e-EAT8 Première Pack is er vanaf € 55.260, met een klantvoordeel van € 5.550.

De plug-in hybrideversies van de 508 en 3008 zijn per direct te bestellen. In het eerste kwartaal van 2020 start de productie van de 508 HYBRID, 3008 HYBRID en 3008 HYBRID4.

Merk: Peugeot

Publicatiedatum: 2019-10-07