Seat maakt prijs Mii electric bekend

SEAT maakt de prijs van de Mii electric bekend. De elektrisch aangedreven stadsauto is voor 269 euro per maand te rijden via full operational lease. Standaard met 6 jaar onderhoud en APK. Hiermee wordt elektrisch rijden (met lage bijtelling) bereikbaar voor (bijna) elke zakelijke rijder in Nederland. De 100% elektrische versie van de Mii is nu te bestellen vanaf 23.400 euro en wordt geleverd inclusief 6 jaar onderhoud, 4 jaar garantie en APK. Voor zakelijke rijders is de Mii electric te leasen vanaf 269 euro, inclusief een netto bijtelling vanaf 56 euro per maand.

De Mii electric is een mijlpaal in SEAT's elektrificatie-ambities. De kleurrijke, compacte stadsauto bijt het spits af van een nieuwe familie van geheel en gedeeltelijk elektrisch aangedreven modellen. Met zijn hoge range van maximaal 260 kilometer tegen lage kosten maakt hij elektrisch rijden bereikbaar voor veel Nederlanders.

De elektrische Mii wordt aangedreven door een elektromotor (61 kW / 83 pk, 210 Nm) en een ééntraps transmissie. De motor wordt gevoed door een 36,8 kWh sterk lithium-ion accupakket. Die combinatie maakt de Mii electric niet alleen emissievrij, maar ook nog eens snel en wendbaar. De acceleratie van 0-50 km/u vergt 3,9 seconden, waarmee hij rap de stad doorkruist. Met een top van 130 km/u voelt de Mii electric zich echter ook thuis op de snelweg.

Met een volledig geladen accupakket is de Mii electric goed voor een actieradius van maximaal 260 kilometer. Hij biedt diverse laadmogelijkheden. Met een 7,2 kW wisselstroomlader duurt het circa 4 uur om het accupakket tot 80 procent op te laden. Met een 40 kW snellader vergt dat 1 uur. De Nederlandse SEAT-dealers kunnen verschillende laadoplossingen van a tot z verzorgen.

De SEAT Mii electric heeft niet alleen een geavanceerde elektrische aandrijflijn, maar ook een vernieuwd design. Blikvangers in het interieur zijn het vernieuwde dashboard, sfeerverlichting en diverse chromen en leren details.

Er zijn twee uitvoeringen, drie optiepakketten en vijf frisse carrosseriekleuren, waarvan er meerdere beschikbaar zijn in combinatie met een zwart dak en zwarte buitenspiegels. In de basis is de Mii electric uitgerust met elektrisch bedienbare ramen vóór, automatische airconditioning, rijstrookbehoudassistent, SEAT CONNECT online services, verkeersbordenherkenning en een DAB+ radio met 5-inch kleurenscherm. Ook is iedere Mii electric standaard voorzien van een snellaadaansluiting (DC 40 kW) en een laadkabel (mode 3 voor laadpaal).

De Mii electric Plus biedt licht- en regensensor, multifunctioneel lederen stuurwiel, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, verwarmbare sportstoelen en een verwarmbare voorruit. Van buiten onderscheidt de Plus zich door 16 inch lichtmetalen velgen, donker getinte ramen achter en LED-dagrijverlichting met coming/leaving home functie. Binnenin vallen de zwarte dakhemel en exclusieve bekleding met witte stiksels direct op.

De SEAT Mii electric maakt elektrisch rijden bereikbaar voor velen. Dat doet hij met een aantrekkelijke vanafprijs, én lage operationele kosten. Niet alleen is rijden op stroom goedkoper dan op benzine, de Mii electric is ook vrijgesteld van wegenbelasting en bovendien zijn de onderhoudskosten van een elektrische auto significant lager. Helemaal in het geval van de Mii electric, die inclusief 6 jaar onderhoud en APK wordt geleverd. Bovendien kan hij rekenen op 4 jaar fabrieksgarantie én 8 jaar garantie op de batterijen.

De SEAT Mii electric is vanaf vandaag te bestellen, vanaf € 23.400. De extra luxe Mii electric Plus is er vanaf € 24.900. De aanschafprijs en lage operationele kosten resulteren in full operational leasetarieven vanaf € 2693 per maand. Zakelijk kan de elektrische Mii gereden worden vanaf € 56 netto bijtelling per maand. De eerste Mii's electric staan vanaf begin 2020 in de showroom.

Merk: Seat

Publicatiedatum: 2019-11-05