Skoda toont schets interieur nieuwe Octavia

Skoda heeft twee designschetsen vrijgegeven die een eerste blik gunnen op het nieuwe interieurconcept van de Skoda OCTAVIA. De nieuwe, vierde generatie van Skoda's bestseller krijgt voor het eerst een multi-level instrumentarium en een nieuw, tweespaaks stuurwiel.

De schetsen van Skoda Design onthullen een nieuw vormgegeven instrumentarium voor de nieuwe OCTAVIA. Aanvullend op het grote, vrijstaande centrale display bestaat het dashboard uit meerdere lagen waarvan de lijnen en kleuren de kenmerkende vorm van de Skoda-grille weerspiegelen. De optische breedte van het instrumentarium benadrukt het grote gevoel van ruimte in het interieur. De nieuwste generatie van het populairste model uit Skoda's historie biedt wederom nog meer interieurruimte dan zijn voorganger.

Het nieuwe interieurconcept voorziet in een stuurwiel met een tweespaaksdesign inclusief drukknoppen en scrollwieltjes die zorgen voor een verbeterde ergonomie. In de stijlvolle en nette middenconsole heeft een kleine tuimelschakelaar de plaats van de bekende versnellingspook ingenomen. Hij maakt gebruik van shift-by-wire-technologie die elektronisch communiceert met de gewenste stand van de DSG-transmissie. Een andere primeur voor de nieuwe OCTAVIA is de Climatronic airconditioning met drie zones.

De wereldpremière van de nieuwe Skoda OCTAVIA vindt plaats op 11 november 2019 in Praag.

Merk: Skoda

Publicatiedatum: 2019-11-06