Fiat maakt prijs 500X Sport bekend

De Fiat 500X range is uitgebreid met een nieuw topmodel, de dynamische 500X Sport. Deze is rijker uitgerust, heeft een stoerder uiterlijk, rijdt scherper en heeft meer veiligheidsvoorzieningen. Vanaf vandaag is de Fiat 500X Sport leverbaar voor een introductieprijs van 26.250 euro inclusief 5 jaar kilometervrije garantie.

De nieuwe Fiat 500X Sport belooft betere prestaties, zou wendbaarder zijn en claimt meer plezier. De stoer ogende stads-SUV is ten opzichte van de andere 500X-uitvoeringen zowel cosmetisch als technisch aangepast. Zaken die de dynamiek, rijprecisie en controle stimuleren zijn de aangepaste wielgeometrie, verlaagde vering en opnieuw gekalibreerde stuurinrichting. De nieuwe afstemming van de wielophanging verbetert de responsiviteit bij het insturen van een bocht, vermindert de neiging tot onderstuur met 26% en verkleint in extreme omstandigheden het risico van overstuur met 17%.

De sportieve crossover dankt zijn prestaties aan de 150 pk sterke 1.3 FireFly Turbomotor die gekoppeld is aan een automatische DCT zesversnellingsbak. Ook is er een handgeschakelde variant met een 1.0 liter benzinemotor van 115 pk leverbaar.

De zijskirts en brede wielkastranden in carrosseriekleur, brede diffuser-achtige achterbumper, het verchroomde dubbele uitlaateindstuk en de full-LED-verlichtingssystemen vergroten zijn sportieve looks. Dit alles wordt bekroond met Sport-emblemen op de voorspatborden.

De donkergrijze dakstijlen, de speciale grafische uitvoering van het TFT-instrumentenpaneel met diverse rode elementen, de aluminium pookknop, het techno-lederen sportstuurwiel dat onderaan is afgeplat, het titaniumgrijze dashboard en de diverse details in miron en Rosso Seduzione zetten de sportieve toon voort.

Behalve in de exclusieve kleur Rosso Seduzione is de 500X Sport verkrijgbaar in de kleuren Bianco Gelato, Grigio Moda, Blu Italiano en Nero Cinema. Afgezien van de laatste kleur zijn alle kleuren te combineren met een zwart dak voor een suggestief two-tone exterieur.

De nieuwe Fiat 500X Sport is tevens uitgerust met een assortiment rij-assistentiesystemen waaronder verkeersbordherkenning, snelheidsassistentie en automatische rijbaanbewaking. En om elke reis comfortabeler te maken, is de 500X Sport standaard voorzien van een Uconnect infotainmentsysteem met 7-inch touchscreen, satellietnavigatie en ondersteuning van Apple CarPlay en Android Auto. Daarnaast behoren onder meer automatische klimaatregeling, cruise control met snelheidsbegrenzer en parkeersensoren tot de standaarduitrusting.

Net als op iedere andere door een officiële FCA-dealer in Nederland nieuw verkochte Fiat personenauto, geldt ook voor de Fiat 500X standaard 5 jaar kilometervrije fabrieksgarantie inclusief vijf jaar mobiliteitsgarantie. De Fiat 500X Sport 1.0 staat tot het einde van het jaar voor de introductieprijs vanaf €26.250 en de 500X Sport 1.3 DCT vanaf €29.250 bij de Nederlandse Fiat-dealers.

Merk: Fiat

Publicatiedatum: 2019-11-08