Citroen C5 Aircross nu ook met 130 pk automaat

De Citroën C5 Aircross SUV is nu ook beschikbaar met de driecilinder Puretech benzinemotor in combinatie met een 8-traps automaat. De Business heeft een vanafprijs van 36.040 euro en de Business Plus is er vanaf 38.540 euro. De C5 Aircross SUV Puretech 130 S&S EAT8 is nu te bestellen.

Citroën voegt een voor Nederland belangrijke aandrijflijn toe aan het leveringsprogramma van de SUV. De 96 kW / 131 pk sterke 1.2 driecilinder Puretech benzinemotor is nu ook leverbaar in combinatie met de EAT8-automaat. Met deze motorisering met 8-traps automatische transmissie snelt de SUV van 0 naar 100 km/u in 11,3 seconden en haalt hij een topsnelheid van 193 km/u. De Citroën C5 Aircross SUV levert zijn prestaties tegen een gemiddeld verbruik van 5,1 liter per 100 km en een CO2-uitstoot van 116 gram per kilometer.

De C5 Aircross SUV Puretech 130 S&S EAT8 Business is onder meer uitgerust met automatische dual zone airconditioning, CITROËN Connect Nav DAB+ met Apple Carplay, Android Auto, MirrorLink en het veersysteem met Progressive Hydraulic Cushions. Hij is ook standaard voorzien van het 'Anodised Silver' stylingpakket en 18-inch 'Swirl' lichtmetalen velgen. Het luxueuze interieur verwent z'n inzittenden met donkere bekleding met rode accenten en een luxe afgewerkt dashboard met een 12,3-inch digitaal en configureerbaar instrumentenpaneel. Hij is verder uitgerust met 10 rijhulpsystemen waaronder een achteruitrijcamera met Top Rear Vision, Hill Start Assist en Actieve dodehoekbewaking.

De Business Plus biedt alle luxe van de Business en meer. Zo is deze extra luxe uitvoering ook voorzien van onder meer full-LED koplampen, Keyles Entry & Start, Adaptieve Cruise Control, een handsfree bedienbare achterklep, verkeersbordherkenning en Driver Attention Alert. De Advanced Comfort Seats en achterbank zijn afgewerkt met nerfleder met rode en lichtgrijze accenten. Van buiten onderscheidt hij zich met z'n 19-inch lichtmetalen 'Art' velgen, de 'Shiny Black' dakrails met 'Anodised Silver' onderzijde, extra donker getinte achterste ruiten, LED richtingaanwijzers en RVS instaplijsten vóór.

Merk: Citroen

Publicatiedatum: 2019-12-10
© Autoboulevard, 1996-2020     |     Disclaimer     |     website: Megelink / Partners / BV