Toyota Yaris wint SAFETYBEST award 2021

Toyota is door de AUTOBEST-jury onderscheiden met de SAFETYBEST award 2021 voor de ontwikkeling en montage van centrale airbags in de nieuwe Yaris. De centrale airbags zijn een primeur in het Europese B-segment van de automarkt.

De centrale airbags zijn een belangrijke veiligheidsvoorziening in de nieuwste generatie Toyota Yaris. De nieuwe Yaris is het eerste model van Toyota dat standaard is voorzien van de nieuwe centrale airbags. Die komen tot ontplooiing bij een aanrijding van opzij en helpen voorkomen dat de bestuurder en voorpassagier hard met elkaar in aanraking komen.

De Yaris is gebaseerd op Toyota's nieuwe GA-B-platform en standaard uitgerust met de nieuwste veiligheidsvoorzieningen waaronder een ultrasterke carrosseriestructuur die inzittenden optimaal beschermt. De nieuwe Yaris is verder standaard uitgerust met Toyota Safety Sense, een uitgebreid pakket actieve veiligheidssystemen. Hieronder vallen Pre-Collision System (PCS) met voetgangers- en fietsersherkenning, Lane Departure Alert (LDA) en Adaptive Cruise Control (ACC) met Lane Trace Assist. Verder is de Yaris ook voorzien van Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) als Emergency Steering Assist en Intersection Assistance, een primeur voor Toyota.

Het is voor de tweede keer dat Toyota is onderscheiden met de SAFETYBEST award. In 2017 was dat al het geval voor de toepassing van Toyota Safety Sense in al zijn modellen. Toyota Safety Sense is niet alleen standaard in elke uitvoering van de Yaris, maar omvat ook veel nieuwe ADAS-systemen. Daarmee demonstreert Toyota dat veiligheid een essentieel aspect is in iedere nieuwe Toyota.

Merk: Toyota

Publicatiedatum: 2020-11-18
© Autoboulevard, 1996-2020     |     Disclaimer     |     website: Megelink / Partners / BV