MG introduceert Marvel R

MG presenteert de Marvel R Electric. Het betreft het nieuwe vlaggenschip van het merk. De MG Marvel R Electric arriveert eind oktober 2021 bij de Nederlandse MG Brand Stores van Van Mossel MG. Er zijn twee uitvoeringen: de Luxury met 2WD en de Performance met AWD, met een fiscale waarde vanaf respectievelijk 44.490 en 48.990 euro.

In Nederland is er keuze uit twee versies, waarbij de Luxury-uitvoering is uitgerust met twee elektromotoren die de achterwielen aandrijven. Het gecombineerde vermogen bedraagt 132 kW (180 pk) en het maximumkoppel 410 Nm. De tweede uitvoering, de Performance, voegt een elektromotor toe aan de vooras, heeft permanente vierwielaandrijving (AWD) en levert extra prestaties dankzij het vermogen en koppel van 212 kW (288 pk) en 665 Nm.

Beide uitvoeringen van de MG Marvel R Electric zijn uitgerust met een 70 kWh-batterij, waarmee de Luxury een theoretische actieradius van 402 km (WLTP) laat noteren en de Performance een actieradius van 370 km (WLTP). Dankzij de 11 kW 3-fasen boordlader (standaard) kunnen klanten rekenen op korte laadtijden bij een laadpunt met wisselstroom (AC). Bij een snellaadstation (DC) is de batterij in theorie in 43 minuten van 5-80% op te laden met een laadvermogen van maximaal 92 kW. De warmtepomp (standaard) die de batterij (en het interieur) kan verwarmen of koelen garandeert daarbij optimale laadprestaties onder uiteenlopende omstandigheden.

Behalve een eigen exterieurdesign biedt de Marvel R Electric ook een digitale cockpit met een 12,3 inch instrumentencluster en een 19,4 inch centrale touchscreen waarmee het MG iSMART-connectiviteitssysteem wordt bediend. Dit nieuw ontwikkelde systeem biedt (online) functies. Denk aan DAB+ digitale radio, Bluetooth, Wi-Fi-hotspot, smartphone-integratie met Apple CarPlay of Android Auto, navigatie met real-time verkeersinformatie, zoekfunctie voor parkeerplaatsen en streaming audio via Amazon Music. Bovendien is MG iSMART altijd up-to-date dankzij Amazon Web Services (AWS) en Firmwire over-the-air (FOTA) updates.

MG iSMART maakt ook verbinding met een smartphone-app, waarmee verschillende functies op afstand kunnen worden bediend. Met de app hebben gebruikers toegang tot een functies zoals Find My Vehicle, Status Checking, Vehicle Statistics en Health Scan, Route Planning, Calendar Synchronizing en Charging Management. Dankzij de interne warmtepomp is het via de app ook mogelijk om voorafgaande aan vertrek alvast het interieur te koelen of te verwarmen.

De MG Marvel R Electric is standaard uitgerust met veertien systemen die de bestuurder waarschuwen voor mogelijk gevaar en ingrijpen indien nodig, variërend van Adaptive Cruise Control tot Traffic Jam Assistance, Lane Keep Assistance, Rear Traffic Alert, Blind Spot Monitoring, Intelligent High Beam Control en Drowsiness Warning System.

Behalve de digitale cockpit met het MG iSMART-connectiviteitssysteem, de warmtepomp en het uitgebreide pakketvan MG Pilot-assistentiesystemen is het model ook standaard uitgerust met onder andere LED-koplampen en -achterlichten, dual-zone climate control, 19 inch lichtmetalen wielen, 360 graden parkeercamera, privacy glass, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, automatisch dimmende binnenspiegel, ambient interieurverlichting, panoramisch zonnedak, vier USB-poorten, draadloze telefoonlader, keyless entry, een met leder bekleed multifunctioneel stuurwiel, lederen bekleding en een zesvoudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie.

De MG Marvel R Electric is ook standaard uitgerust met een V2L-systeem (Vehicle-to-Load). Hiermee kan de batterij energie leveren aan een extern elektrisch systeem. Het V2L-systeem komt inclusief een laadsnoer dat aan de ene kant is voorzien van een type 2-stekker die in de laadaansluiting van de auto past, en aan de andere kant voorzien is van een stekkerdoos met huishoudelijk stopcontacten. Het V2L-systeem is maximaal belastbaar tot 2.500W en handig op plekken waar niet direct een stopcontact voorhanden is.

Door simpelweg de stekker in te pluggen, kunnen alle soorten elektrische apparaten van stroom worden voorzien door de 70 kWh-batterij van de Marvel R Electric, zoals een luchtpomp, waterkoker, e-bike, elektrische scooter, laptopen ga zo maar door. Men kan zelfs een andere elektrische auto opladen, om bijvoorbeeld een andere EV-rijder uit de brand te helpen als die met een lege batterij dreigt te stranden.

De inhoud van de bagageruimte achterin bedraagt 357 liter. Met neergeklapte achterbank kan deze worden vergroot tot 1.396 liter. De achterwielaangedreven versie van de Marvel R Electric biedt ook 150 liter bagageruimte onder de motorkap, ook wel een frunk genoemd. Tevens is de Marvel R Electric geschikt om een (kleine) aanhanger te trekken. Het maximum trekgewicht bedraagt 750 kg.

De nieuwe MG Marvel R Electric staat vanaf eind oktober 2021 bij de MG Brand Stores van Van Mossel MG. De Luxury-uitvoering is leverbaar voor prijzen vanaf € 45.985 (fiscale waarde € 44.490). De prijzen van de Performance beginnen bij € 50.485 (fiscale waarde € 48.990). In Nederland is de Comfort-versie niet leverbaar.

De Luxury en Performance zijn standaard en dus zonder meerprijs uitgevoerd in de carrosseriekleur Prism Blue. De andere carrosseriekleuren (Pearl White, Pebble Black en Kirin Grey) hebben een meerprijs van € 1.000. Verder zijn beide uitvoeringen voor de meerprijs van € 1.000 leverbaar met lichtgrijze lederen interieurbekleding. Exclusief voor de Performance is cognac-bruine interieurbekleding leverbaar met een combinatie van leder en Alcantara. Alle nieuwe MG-modellen worden geleverd inclusief 7 jaar / 150.000 km fabrieksgarantie die van toepassing is op het gehele voertuig, inclusief aandrijflijn en batterij.

Merk: MG

Publicatiedatum: 2021-10-07
© Autoboulevard, 1996-2021     |     Disclaimer     |     website: Megelink / Partners / BV