Toyota Hilux wint Pick-up Award 2022

De Toyota Hilux is de winnaar van de zesde International Pick-up Award 2022 / 2023. De uitreiking van de onderscheiding voor middelgrote pick-ups vond plaats tijdens Solutrans 2021, een beurs voor zware en lichte commerciele voertuigen, in Lyon, Frankrijk.

De Toyota Hilux krijgt van de onafhankelijke jury erkenning vanwege zijn aandrijflijn, zijn wegligging en zijn kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid. De jury is verder te spreken over de Hilux dankzij zijn tweeledige karakter, namelijk inzetbaar voor vrije tijd en voor zakelijk gebruik.

Didier Gambart, Vice President Sales, Marketing en Customer Experience van Toyota Motor Europe: "Voor ons is deze prijs een erkenning van alle kwaliteiten van de Hilux. De Hilux staat al ruim 50 jaar voor een uitstekende kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid. Bovendien met zeer capabele offroad-prestaties. De nieuwe 2,8-liter dieselmotor biedt daarbij meer verfijning en vermogen, waardoor de Hilux voldoet aan de behoeften van klanten die niet alleen een werkpaard, maar ook een vrijetijdsvoertuig willen."

Toyota introduceerde de eerste generatie Hilux op 21 maart 1968 in Japan. Een jaar later kwam de pick-up op de Europese markt. Sindsdien is de Hilux uitgegroeid tot een van de meest succesvolle Toyota modellen wereldwijd. De Toyota Hilux in zijn bestaan keer op keer zijn karakter bewezen door onder andere de Noordpool, IJslandse vulkanen en Antarctica te veroveren. Ook heeft de Hilux meerdere podiumplaatsen behaald tijdens de Dakar Rally en in 2019 won de Hilux deze rally.

Category: Bedrijfsautos
Merk: Toyota

Publicatiedatum: 2021-11-18
© Autoboulevard, 1996-2021     |     Disclaimer     |     website: Megelink / Partners / BV