Suzuki introduceert nieuwe S-Cross

Suzuki introduceert nieuwe de S-Cross. De grote bodemvrijheid, stoere hoekige wielkastranden, 17 inch lichtmetalen wielen, grote hoogglans zwarte grille met daarin het herkenbare Suzuki-logo en de zilverkleurige skidplates voor en achter, geven de nieuwe S-Cross een actieve en robuuste uitstraling. Vanaf vrijdag 17 december 2021 is de nieuwe S-Cross te zien bij de Nederlandse Suzuki-dealer.

De nieuwe S-Cross beschikt standaard over Suzuki's 48V Smart Hybrid aandrijflijn gecombineerd met een relatief laag gemiddeld verbruik en een bijbehorende CO2-uitstoot. De 96 kW (129 pk) sterke 1,4 liter BoosterJet-benzinemotor wordt bijgestaan door een 10 kW (13,6 pk) sterke elektromotor. Die elektromotor staat de benzinemotor bij tijdens accelereren. De aandrijflijn wordt standaard gecombineerd met een handgeschakelde zesversnellingsbak en voorwielaandrijving, maar ook een zestrapsautomaat en AllGrip-vierwielaandrijving zijn leverbaar.

Ondanks de hybridetechniek, blijft het gewicht van de S-Cross laag. De auto heeft in de lichtste uitvoering een leeggewicht van 1.180 kilogram. Het trekgewicht is voor alle versies van de S-Cross gelijk: 1.500 kilogram.

Suzuki levert de S-Cross in drie verschillende uitrustingsniveaus: Comfort, Select en Style. Als Comfort beschikt de auto over adaptieve cruise control, een 7 inch display voor het infotainmentsysteem met Apple CarPlay & Android Auto, LED-verlichting (koplampen, dagrijverlichting en achterlichten) en het Suzuki Safety System met onder meer Dual Sensor Brake Support, Lane Departure Prevention, Lane Departure Warning. Traffic Sign Recognition en Vehicle Sway Warning.

Als Select krijgt de S-Cross alles van de Comfort, aangevuld met onder meer Smart Entry & Start System, Climate control, stoelverwarming voor en het Suzuki Safety System Pro, dat Blind Spot Monitor en Rear Cross Traffic Alert toevoegt aan het pakket aan veiligheids- en assistentiesystemen.

In de topuitvoering, de Style, wordt de uitrusting verder uitgebreid met kunstlederen en gedeeltelijk echt lederen bekleding, een 9 inch groot scherm, met HD-resolutie en Apple CarPlay & Android Auto, gepolijste 17 inch lichtmetalen velgen en een 360-graden camera. De Style is optioneel uit te rusten met een groot panoramisch schuif-/ kanteldak met een lengte van 1.000 mm.

Met plaats voor vijf volwassenen en een bagageruimte tot 1.230 liter, biedt het interieur de nodige ruimte. De rugleuning van de achterbank is in twee ongelijke delen neerklapbaar en in de Select- en Style-uitvoeringen in hellingshoek aan te passen voor extra comfort voor de achterpassagiers.

De nieuwe Suzuki S-Cross wordt leverbaar in acht verschillende exterieurkleuren, waaronder drie Pearl Metallic (Titan Dark Gray, Cosmic Black en Canyon Brown) en drie Pearl kleuren (Cool White, Energetic Red en Sphere Blue). Silky Silver Metallic en White maken het kleurenpallet compleet. Titan Dark Gray is volledig nieuw. De prijzen worden binnenkort bekendgemaakt.

Merk: Suzuki

Publicatiedatum: 2021-11-25
© Autoboulevard, 1996-2021     |     Disclaimer     |     website: Megelink / Partners / BV