Citroen Berlingo en SpaceTourer alleen nog elektrisch

Vanaf januari 2022 zijn louter nog de elektrisch aangedreven versies van de Berlingo of SpaceTourer te bestellen. Met deze actie pakt Citroën de verduurzaming binnen zijn aanbod op in het segment van de MPV en Ludospaces. De brandstofaangedreven versies zullen beschikbaar blijven als bedrijfswagens en voor markten buiten Europa. Gezien de productiesituatie zullen de laatste in 2021 geplaatste bestellingen voor versies met brandstofmotor in de loop van 2022 worden uitgeleverd in Europa. Let wel, de Grand C4 SpaceTourer, die tot 7 personen kan vervoeren, is nog steeds beschikbaar als versie met brandstofmotor.

De strategie van Citroën op het vlak van elektrificatie is toegespitst op modellen die meer comfort en gebruiksgemak bieden tegen lagere gebruikskosten en een kleinere footprint hebben op het klimaat. Daarnaast bieden deze elektrische modellen de kwaliteit, ruimte en de veelzijdigheid waar de Berlingo en de SpaceTourer om bekend staan. Ook biedt Citroën een reeks connected services zoals "Charge my Car" om de ervaring van elektrisch rijden zo aangenaam mogelijk te maken.

De Citroën ë-Berlingo bevat alle erkende kenmerken van de Berlingo, zonder compromissen, en met zijn ruime interieur, aanpasbaarheid en praktische bruikbaarheid past hij zich aan aan de meest uiteenlopende wensen. De ë-Berlingo is beschikbaar in twee lengtes met plek voor maximaal zeven inzittenden. Hij heeft dezelfde passagiersruimte, drie onafhankelijk verstelbare achterstoelen, de multifunctionele Modutop-plafondruimte en een achterruit die open kan.

De elektromotor, met 100 kW (136 pk) en een topsnelheid van 130 km/u, biedt een vlotte acceleratie vanuit stilstand dankzij het onmiddellijk beschikbare koppel. Het rijden verloopt soepel, trillingsvrij en geruisloos, zonder CO2-uitstoot. De lithium-ion batterij van 50 kWh biedt een theoretische actieradius tot 280 km, zodat de meeste dagelijkse ritten zorgeloos kunnen worden afgelegd. Hij kan onder ideale omstandigheden in 30 minuten tot 80% worden opgeladen bij een snellaadstation van maximaal 100 kW. Via een 7,4 kW enkelfasige wallbox, die gemakkelijk kan worden geïnstalleerd bij de gebruiker thuis, wordt de ë-Berlingo binnen 7 uur opgeladen.

De Citroën ë-SpaceTourer is een grote MPV, waarmee 6 tot 9 personen kunnen reizen. Met zijn drie lengtevarianten en zijn opties voor interieurindeling biedt de auto een nieuwe 100% elektrische oplossing voor het gebruik door professionals en grote gezinnen. Alle voordelen van elektrisch rijden komen bovenop de al bestaande eigenschappen op het vlak van comfort en zuinig rijden. Doordat de ë-SpaceTourer beschikbaar is met de keuze uit twee batterijen is hij uitermate geschikt voor mensen met de meest uiteenlopende behoeften. De ë-SpaceTourer heeft een theoretische actieradius van bijna 230 km (WLTP cyclus) met de 50 kWh batterij en tot 330 km met de 75 kWh batterij. Hij belooft hetzelfde gemak van opladen als de ë-Berlingo en ook al het plezier van elektrisch rijden.

Merk: Citroen

Publicatiedatum: 2022-01-11
© Autoboulevard, 1996-2022     |     Disclaimer     |     website: Megelink / Partners / BV