Volvo XC40 is Top Safety Pick Plus

De volledig elektrische Volvo XC40 Recharge werd door het Amerikaanse Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) bekroond met het label TOP SAFETY PICK PLUS (TSP+). Met de toevoeging van dit model is Volvo het enige merk dat voor alle Volvo's in het aanbod het label TSP+ behaalt.

De Volvo XC40 Recharge is de eerste volledig elektrische compacte SUV die de award krijgt. Daarmee draagt hij bij aan het record dat vorige maand werd gevestigd voor de meeste TSP+awards die in een jaar door een autofabrikant werden gewonnen sinds de start van de TSP+ uitreikingen in 2013. IIHS bekroont modellen die maximale veiligheid bieden met het TSP+label. Volvo kreeg negen TSP+awards in februari, vijf in maart en nu één in april. Dit zijn in totaal dus 15 awards in 2021.

Volvo neemt specifieke veiligheidssystemen op in de standaarduitrusting van de auto, waaronder Forward Collision Warning en automatische noodremsystemen. Samen met geavanceerde systemen om aanrijdingen met voetgangers en fietsers te vermijden zorgt dit ervoor dat de fabrikant een unieke positie op de markt inneemt.

De volledig elektrische XC40 Recharge sluit zich aan bij de andere modellen, geproduceerd na september 2020, die het TOP SAFETY PICK PLUSlabel van IIHS op 31 maart 2021 hebben gekregen:

• Volvo S90
  • Volvo S90 Recharge
  • Volvo V90
  • Volvo V90 Cross Country
Merk: Volvo

Publicatiedatum: 2021-04-28
© Autoboulevard, 1996-2021     |     Disclaimer     |     website: Megelink / Partners / BV