Volvo integreert EasyPark app

Volvo integreert de app van parkeertechnologiebedrijf EasyPark in het op Android Automotive OS functionerende infotainmentsysteem. De app voor het infotainmentsysteem voegt nieuwe functies toe, zoals vereenvoudigde parkeertransacties en een auto-stopfunctie, die de parkeersessie automatisch beëindigt wanneer de auto de parkeerplek verlaat.

De integratie is het resultaat van een nieuwe samenwerking tussen Volvo Cars en EasyPark, het bedrijf achter de parkeerapp. In het kader van de overeenkomst zal de EasyPark-app beschikbaar worden gesteld voor alle Volvo-modellen met infotainmentsystemen die draaien op het Android Automotive OS.

"Velen van ons hebben dit scenario wel eens meegemaakt: het is een hectische dag, je stapt in je auto en vertrekt - en een paar uur later realiseer je je dat je vergeten bent je parkeersessie te beëindigen," zegt Jonas Engström, Head of Strategy and Business Ownership bij Volvo Cars. "Met de functies van EasyPark nemen we het risico weg dat je te veel betaalt voor parkeren, terwijl we er ookvoor zorgen dat bestuurders hun auto handig kunnen parkeren zonder gebruik te hoeven maken van een parkeermeter of een smartphone."

Andere kenmerken van EasyPark zijn onder meer volautomatische parkeersessies in geselecteerde garages waarbij de auto zelf start, eindigt en betaalt voor het parkeren met behulp van cameratechnologie.

De EasyPark-app bedient momenteel meer dan 10 miljoen gebruikers en kan worden gebruikt om te betalen voor parkeren op straat, op parkeerterreinen en in parkeergarages in meer dan 3.200 steden in 25 landen. De app kan worden gedownload in alle Volvo's die zijn uitgerust met het Android-gestuurde infotainmentsysteem.

Merk: Volvo

Publicatiedatum: 2021-07-15
© Autoboulevard, 1996-2021     |     Disclaimer     |     website: Megelink / Partners / BV