Citroen verlaagt prijs C5 Aircross hybrid

Citroen verlaagt de prijs van de plug-in hybride C5 Aircross SUV HYBRID 225 e-EAT8. Rijden kan vanaf 39.890 euro in de Business-variant. Hierdoor is de step up van de versie metPureTech 130 EAT8-benzinemotor naar een plug-in hybride kleiner dan voorheen.

De Citroen C5 Aircross SUV HYBRID 225 e-EAT8 is voortaan verkrijgbaar voor prijzen vanaf 39.890 euro. Dit komt neer op een prijsdaling van 1.360 euro. Voor dit bedrag levert Citroen de Business-variant met onder meer automatische dual zone airconditioning, een 12,3-inch digitaal instrumentarium en een 8-inch capacitieve touchscreen. De familie-SUV heeft standaard verder geintegreerde Connect Nav DAB+ met TomTom-kaartdatabase, Mirror Screen (Apple Carplay en Android Auto), lichtmetalen 18-inch 'Swirl'-velgen, een met leder bekleed multifunctioneel stuurwiel en het unieke veersysteem met Progressive Hydraulic Cushions.

De rijker uitgeruste Business Plus-uitvoering is voortaan leverbaar voor prijzen vanaf 41.690 euro. Ook hier geldt een prijsdaling van 1.360 euro. Extra's ten opzichte van de Business zijn Keyless Entry & Start, Adaptieve Cruise Control met STOP & GO-functie, Driver Attention Alert, een grootlichtassistent, uitgebreide verkeersbordherkenning en Advanced Comfort Seats met 15 mm extra schuimvulling en een gecapitonneerd oppervlak.

Ook de prijzen voor de versies Feel en Shine zijn aangepast. De vanafprijs van de Feel-uitvoering daalt bijvoorbeeld met 1.760 euro naar 41.490 euro. Voor de Shine-versie bedraagt de prijsverlaging 2.260 euro, waardoor deze variant nu verkrijgbaar is voor 44.090 euro.

De C5 Aircross SUV HYBRID 225 e-EAT8 combineert een 133 kW (181 pk) sterke 1,6-liter PureTech-benzinemotor met een 81 kW (110 pk) sterke elektromotor, goed voor een systeemvermogen van 165 kW (225 pk). Dankzij een 13,2 kWh batterijpakket kan de Citroen C5 Aircross SUV Hybrid in theorie 55 kilometer volledigelektrisch rijden (WLTP-cyclus) tot een snelheid van 135 km/uur. In de Brake-modus van deze transmissie wint het hybridesysteem energie terug, waarmee het accupakket wordt bijgeladen.

Merk: Citroen

Publicatiedatum: 2021-10-19
© Autoboulevard, 1996-2021     |     Disclaimer     |     website: Megelink / Partners / BV